woensdag 18 april 2012

Einde van het gedrukte personeelsblad? Ik dacht van niet!

Het is een alomtegenwoordige discussie in tal van bedrijven. En ja, ook in de onze. Moeten we nog wel investeren in een gedrukt personeelsblad? Wordt alles niet meer en meer online? 


Ik dacht van niet. Vandaag althans niet... Het zogenaamde "C-magazine", intern personeelsblad voor alle Care medewerkers, werd genomineerd voor de prijs van het beste personeelsblad van het BViC. Dé Belgische vereniging voor interne communicatie. Driewerf hoera! 


Een vlugge blik op het Grote Wilde Web leert me dat er zelfs wetenschappelijke studies gemaakt zijn over dit onderwerp. Zo'n simpele vraag blijkt het dus toch niet te zijn. 
Voor mij is het echter simpel: het is een "én" verhaal, geen "of". Een goede mix aan interne communicatiemiddelen, onderbouwd met een degelijk concept, dat werkt. 




Conclusie van de dag: Ons C-magazine mag er zijn, en blijven. Een dikke pluim voor het redactieteam, allen vrijwilligers die enthousiast meedenken en schrijven. En ook een dankjewel aan de directie van Care om te blijven investeren in de papieren versie. 







4 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd! En ik vind ook dat 'papieren versies' van sommige communicatiemiddelen zeker moeten blijven bestaan. Vooral afhankelijk van jouw doelgroep en het bereik van de alternatieven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad een 'en en' verhaal. Maakt voor het bereik van je boodschap nogal uit of je push of pull medium gebruikt.
    De uitdaging is om naast alle online informatie een papieren 1.0 bestaansrecht te geven. Jullie zijn daar in geslaagd; proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat ze ermee doorgaan! Er wordt te gemakkelijk bezuinigd op dit soort communicatiemiddelen, terwijl het voor de mensen zo'n belangrijk medium is. Heerlijk even onderuit met een bakkie koffie en lezen wat er zoal binnen het bedrijf speelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal eens met de gegeven reacties. Ook binnen mijn bedrijf is er veel belangstelling voor een papieren versie van een personeelsblad. Het voelt anders, het "ruikt" anders, de boodschap komt op een andere manier bij je binnen. Ga lekker door!

    BeantwoordenVerwijderen